ELLIE GOULDING - Reisverslag uit Chelsea, Verenigd Koninkrijk van Lonneke Weerd - WaarBenJij.nu ELLIE GOULDING - Reisverslag uit Chelsea, Verenigd Koninkrijk van Lonneke Weerd - WaarBenJij.nu

ELLIE GOULDING

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

07 Oktober 2012 | Verenigd Koninkrijk, Chelsea

Hallo!!

Hier in het momenteel koude maar zonnige London alles goed!
Afgelopen maandag heb ik geauditeerd bij het London Youth Choir. Een heel gedoe, was het, want administratief was er iets misgegaan waardoor ze niet wisten dat ik nog zou komen auditeren. Precies op het moment dat de lichten in de kerk waar mijn auditie zou zijn uit werden gedaan kwam ik aangerend. Gelukkig mocht ik nog zingen. Ik heb een plek in het Main Youth Choir gekregen!! Leuk leuk!
Woensdag ben ik naar Saatchi Gallery voor moderne fotografische kunst geweest met een vriendin. Mooi gebouw met mooie kunst.
Donderdagavond ben ik weer naar City Lit gegaan voor zangles. Het was soloweek dus mochten we zingen wat we zelf wilden. Ik heb een eigen stuk gezongen, was lekker om weer even achter de piano te zitten!
Vrijdag moest ik met de een van de meisjes naar zwemles, wat een belevenis! Om 12:30 moest ik haar uit school halen en om 14:00 zou haar privézwemles(!) beginnen. Om de tijd te overbruggen gingen we 'even lunchen bij Garluccio's', een Iitaliaanse restaurantje. Ik voelde me een ware Chelsea Teen Mum, lunchen met een 5-jarige, haha!
Toen richting zwembad. Zelf ben ik ook maar gaan zwemmen.
Ik hoorde de Poolse badmeester regelmatig schreeuwen tegen de meisjes; 1,2,3 BREATH (borstcrawl). Kan me niet herinneren dat ik dat al leerde toen ik 5 jaar was...
Die avond ben ik naar Camden gegaan met mijn Duitse vriendinnetje. We hadden tickets voor Ellie Goulding in Jazz Cafe. Zonder twijfel de mooiste avond in London tot nu toe!!!!!!!!!! We hebben drie keer de originele ticketprijs betaald (want toen wij dit concert ontdekte, was het al uitverkocht), maar het was het zeker waard!
Jazz Cafe is ontzettend intiem en zelfs al sta je helemaal achterin dan ben je nog slechts zo'n 6 meter verwijderd van het podium.
Gister was een lekker rustig dagje. Samen met een Nederlandse vriendin weer richting Camden gegaan (ik had er beter kunnen slapen, haha, want Camden is best een stukje reizen). Vlak bij Camden zit Regent's Park, na Hyde Park het grootste park. Een classy park omringt door prachtige villa's. Je schijnt er beroemdheden te kunnen spotten. Is ons niet gelukt helaas.. Daar hebben we lekker in het zonnetje gezeten en we hebben de Primrose Hill 'beklommen'. Een bescheiden heuveltje. Des te verrassender was het uitzicht over de hele stad dat je hebt als je bovenop de hill staat (zie foto's).
We zijn met de metro naar Covent Garden gegaan om daar wat te eten. Dat is normaal gesproken hoogstens een kwartiertje, maar in ons geval duurde het iets langer (we hebben twee keer achter elkaar de verkeerde richting genomen). Toen kwamen we er achter dat wederom de helft van de lijnen plat lag wegens werkzaamheden. Heel reizend London moest dus met dezelfde lijn, gekkenhuis! 'Gek hoor, dat niemand bedenkt dat de trap veel sneller is' zeiden we tegen elkaar toen we de enorme wachtende menigte voor de liften omhoog zagen. Achteraf begrepen we wel waarom iedereen dat wachten geen probleem vond, er kwam gewoon geen einde aan die trap!! Jemig, we hadden onze work out ook weer gehad!
Toen we eindelijk in Covent Garden waren, was het dus al veel later dan gepland. We wilden even snel wat eten, want ik moest op tijd thuis zijn om op te passen. Gelokt door knappe obers en een op het eerste gezicht betaalbaar ogend twee gangen menuutje, zijn we bij een voor au pairs chique restaurantje gaan zitten. Het was lekker, maar culinair weinig, en de rekening, waarop onder andere vermeld stond hoeveel fooi wij werden geacht te geven, was schrikwekkend. Nouja, we weten in elk geval dat we dat niet meer moeten doen.
We zijn samen naar Chelsea gegaan en hebben een filmpje gekeken.
Ik moet stoppen want ik ga zo richting Westfield shopping center!

Liefs en tot snel!


  • 07 Oktober 2012 - 15:18

    Mam:

    Hi Lonnie,

    Mooie foto's!! Op die van Primrose Hill lijkt Hester net Chantal uit Lichtenvoorde.
    Nog een klein weekje dan zijn we ook in Londen.

    XXXX

  • 09 Oktober 2012 - 23:57

    Berry:

    Hi Lonneke,
    Leuke foto's en wat een ervaring moet Londen voor je zijn ! Geniet ervan.

  • 11 Oktober 2012 - 21:17

    Gerda:

    hallo nichtje, ik kan nu eindelijk lezen wat je allemaal uitspookt in Londen. Ik kon jou blog steeds niet openen. ff je moeder bellen en nu lukt het wel. Ik moet er eens goed voor gaan zitten wat je allemaal meemaakt. Nu heb ik geen tijd, maar lees binnenkort je verslagen wel.
    Je hebt het wel naar je zin zo te lezen. Leuke kaart die je naar opa en oma stuurde van de week!
    Zet 'h op meissie! Veel plezier volgende week met de familie en ik mail wel weer. Dikke zoen Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chelsea

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2013

PHOTOS

01 Mei 2013

Safe the best for the last

14 Februari 2013

STARBUCKS

14 December 2012

MUMFORD AND SONS AND SISTERS AND FRIENDS

25 November 2012

Prins Harry, Kate Moss & Gareth Malone
Lonneke

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 14686

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 30 Juni 2013

Heenreis

05 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: