BEZOEK - Reisverslag uit Chelsea, Verenigd Koninkrijk van Lonneke Weerd - WaarBenJij.nu BEZOEK - Reisverslag uit Chelsea, Verenigd Koninkrijk van Lonneke Weerd - WaarBenJij.nu

BEZOEK

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

18 Oktober 2012 | Verenigd Koninkrijk, Chelsea

Hallo!
Sorry dat het even heeft geduurd voor het volgende verhaal! Ik heb een boel te vertellen nu..
Gister was even een lastig dagje, want pap, mam, Jet en Bart zijn weg na vier leuke dagen London samen. (Ik had maandag en dinsdag voor het grootste gedeelte vrij gekregen van mijn hostgezin, echt tof van ze!)
Zaterdag naar Nederland is gelukkig een fijn vooruitzicht!
Het was echt ontzettend leuk om samen in de stad te zijnChelsea laten zien, geshopt, bij toeval mijn hostgezin tegengekomen in Hyde Park, highlights bekeken (Buckingham Palace, Towerbridge) lekker uit eten geweest, en als aflsuiter dinsdagavond naar We Will Rock You the Musical geweest. Wat een show! Echt een aanrader (wel naar London komen dan hoor, want de echt goede artiesten zitten natuurlijk niet in Nederland, haha). Daarna gauw afscheid nemen voor het metrostation, want anders zouden pap, mam, jet en bart kans lopen de laatste trein naar de camping te missen.
Vandaag had ik vrij tot laat in de middag, dus ben ik naar Tottenham Court gegaan. Dat is het einde van Oxford street en daar is het over het algemeen ‘rustig’ in de winkels. Daar kwam een vriendin en toen zijn we samen naar Covent Garden gegaan, mijn favoriete plekje in London. Even wat gedronken en geshopt.
Oke. Nu moet ik weer even goed nadenken.. Afgelopen maandag een week geleden was mijn eerste Choir Rehearsal. JEMIG. Die mensen daar zijn GOED! Ik schrok echt hoor. We kregen wat sheets voor onze neuzen en een begintoon, dat was het. Maar geen probleem voor de circa 80 klassiek opgeleide Britse jongeren, ze zongen het zo weg, 8-stemming op sommige momenten, zonder het stuk ook maar één keer gehoord te hebben. Ik moet eerlijk bekennen dat ik af en toe stond te playbacken, simpelweg omdat ik gewoon nog niet wist welke melodie ik moest zingen. En o, dit was alleen de warming up (?!). HAHA. Dat neemt niet weg dat ik superblij ben bij dat koor te zitten. Door het ontzettend hoge niveau kan ik er alleen maar beter van worden. Afgelopen maandag zijn pap en mam meegeweest naar de kerk waar we repeteren en hebben ze geluistered. Er zijn wat opnames, misschien kan ik die binnenkort op mijn blog plaasten...
En er staan al leuke dingen op de planning; BBC wilde hét (het koor is dit jaar nieuw opgezet, maar de ambities zijn om hét professionele jeugdkoor van London te worden) London Youth Choir voor een charity uitzending, ofzoiets. 17 december hebben we een groot concert en 10 januari spelen we met een huge orkest!
Vrijdag avond ging ik even de pub in met Isa. Zij woont 5 minuten fietsen van mij vandaan in Fulham. We hadden geen zin om te reizen dus zochten we een pub aan Kings Road (de grote weg die dwars door Chelsea loopt). In de pub waar we terecht kwamen was keiharde muziek dus gezellig kletsen was er niet bij. Bovendien was de gemiddelde bezoeker daar zo’n 40 jaar en mannelijk (lees zakenmannetjes die zich bezatten en zich vervolgens schaamteloos laten gaan, haha!). We zijn niet zo lang gebleven dus. Toen we weer terug liepen richting mijn huis keek ik naar binnen bij een pub/lounge waar het er wel gezellig uitzag. ‘Leuke mensen ook’, dacht ik. Er stonden ook wat mensen buiten, waaronder een zeer goed geklede man. Ik was benieuwd hoe hij eruit zag dus ik zocht oogcontact en toen keek ik recht in het gezicht van James Blunt, YEAH JAMES BLUNT. Dat kan hier gewoon in Chelsea. Ik weet nu ook waar Hugh Grant woont (3 Cathcart Road, ik kruis die straat ELKE DAG!!!), ga binnenkort denk ik even nonchalant een ommetje maken.
Byeeeeeeeeeee!

  • 19 Oktober 2012 - 19:13

    Oma En Opa:

    Lieve Lonneke,
    We hebben genoten van je laatste verslag. Fijn dat je zo van alles kunt genieten!
    En op deze manier genieten wij met je mee.
    Goede reis naar Lichtenvoorde. We bellen wel als je thuis bent.

    Veel liefs van ons,
    Oma en Opa

  • 19 Oktober 2012 - 20:46

    Sanne Boverhof:

    Heey Lonneke,

    Wat leuk om te lezen, toevallig kwam ik via een berichtje op facebook bij jou reisverslagen. Maar echt leuk om te lezen! Fijn dat je het er zo naar je zin hebt!!
    Je komt zaterdag thuis las ik? Ook wel eventjes fijn denk ik of niet?

    Heel veel plezier nog daar! Geniet ervan, dit is echt een super leuke ervaring!
    Ik ga vanaf nu de rest van je berichtjes ook lezen haha :)

    Enjoy! x Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chelsea

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2013

PHOTOS

01 Mei 2013

Safe the best for the last

14 Februari 2013

STARBUCKS

14 December 2012

MUMFORD AND SONS AND SISTERS AND FRIENDS

25 November 2012

Prins Harry, Kate Moss & Gareth Malone
Lonneke

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 14703

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 30 Juni 2013

Heenreis

05 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: