Eindelijk! - Reisverslag uit Chelsea, Verenigd Koninkrijk van Lonneke Weerd - WaarBenJij.nu Eindelijk! - Reisverslag uit Chelsea, Verenigd Koninkrijk van Lonneke Weerd - WaarBenJij.nu

Eindelijk!

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

29 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Chelsea

Hallo iedereen!

Het heeft eventjes geduurd, maar ik ben back online. Mijn laptop was er even mee gestopt. Ik ben ermee naar een winkel gegaan en daar hebben ze m meerdere keren binnenstebuiten gekeerd en nu heb ik een goedwerkende laptop terug, hoewel verbinding maken met het wifinetwerk hier doet ie nog niet. Dus voor nu zit ik letterlijk en figuurlijk vast aan kabel als ik wil internetten.
Ik moet echt even nadenken wat ik in de tussentijd heb gedaan..
Vrijdag is een zwart gat.. mocht ik het me weer herinneren en blijkt het een blogwaardige gebeurtenis te omvatten, dan horen jullie het.
Zaterdag wilde ik naar Camden Town gaan, maar eenmaal in de underground bleek dat niet alle metrolijnen reden zoals hoorde. camden kon in niet bereiken. Ben uiteindelijk in m'n eentje gaan shoppen in Oxford st.
'S avonds was mijn debuut in het Londense nachtleven. Met drie meiden naar Notting Hill Arts Club gegaan, was erg leuk!
Zondag ben ik met een Duitse vriendin naar Brick Lane geweest (zo'n anderhalf uur met de bus, omdat wij, arme au pairs, het vertikken om de metro te pakken, omdat dit minstens twee keer zo duur is als de bus. Bovendien zie je in de bus nog eens wat). Brick Lane is een wijk met vintage winkels en markten. Omdat het de hele dag goot was er van de markt weinig over, maar de winkeltjes waren leuk! We hebben aziatisch gegeten in een overdekte foodmarket, wat een sfeertje daar!
Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag zijn (volgens mij-wederom kan ik me dingen niet herinneren) gewone werkdagen geweest.
Woensdag was ik vrij en ben ik alleen richting South Kensington gegaan. Daar is een straat met alleen maar musea. Ik heb zo'n 4 uur rondgelopen in het Natural History museum, leuk!! Daarna ben ik nog even het Victoria & Albert museum ingelopen (kunstschatten van de royal family) maar daar had ik het al snel gezien en ik was moe van het geslenter de hele dag.

Donderdag avond ben ik overigens nog wel even naar zangles gegaan. Er waren wat nieuwkomers, waaronder een professionele danseres met wie ik wel leuk kon kletsen, maar de les wat niets beter dan de vorige, helaas!

Volgende week staat solozang op het programma, dus dan ga ik ook gewoon. Bovendien geniet ik van de busreis, omdat de bus die ik pak om op de muziekschool te komen dwars door de stad langs alle highlights rijdt. vooral als het donker is, is dat echt geweldig leuk.

Vrijdagavond ben ik met mijn Duitse vriendinnetje naar de Bioscoop geweest, op 5 minuten lopen zit er een (op 10 min en 15 min en 20 min .... ongetwijfeld ook, haha)
To rome with love, echt een aanrader!

Vandaag, zaterdag, ben ik met een Nederlandse vriendin naar Camden geweest (de metrolijnen waren weer zoals ze zijn moeten)
Echt een aparte plek. De mensen die er lopen, de winkels, de markten, maar leuk om geweest te zijn.

Daarna zijn we nog naar Picadilly Circus gegaan naar Abercrombie & Fitch. Voor de mensen die het niet kennen; google het!
kleine impressie; een enorm wonderschoon pand, waar je wordt ontvangen door zeer knappe mannelijke modellen met goddelijke lichamen, waarmee je vervolgens op de foto wordt gezet, waarna de andere modellen je besprenkelen met een hele dure parfum (waar overigens ook alle kleding die er wordt verkocht- want JA, het is gewoon een kledingwinkel-elke 5 min mee wordt bespoten). Verder staan er in alle hoeken torenhoge eikenhoute kasten waar de kleding, strak op kleur gesorteerd, op de schappen geëtaleerd is en om de 'lege ruimten' op te vullen staan er hier en daar wat knappe negers te dansen met vrouwelijke modellen (het personeel is niet aangenomen via een sollicitatie oid, maar is simpelweg als 'mooi genoeg voor abercrombie' benoemd).
Hahaha, echt geweldig en ik ruik echt ontzettend lekker nu, al zeg ik het zelf.
Zeker een winkel om vaker naartoe te gaan.

Vanavond zou een stapavond moeten worden, maar ik heb het zojuist afgezegd, ben echt heel erg moe en ik merk dat het leventje hier best vermoeiend is.

Morgen ga ik hardlopen met mijn Duitse vriendin en daarna gaan we pannenkoeken eten (op de hoek van haar straat zit een restaurant genaamd 'my old dutch', ben benieuwd)

Ik hoop dat met jullie alles goed is. Ik mis thuis wel hoor, maar in oktober ga ik voor een weekje naar Nederland, kijk er naar uit!

Liefs

  • 06 Oktober 2012 - 00:56

    Dirk Naaijkens:

    Haa Lonneke!

    leuk om allemaal te lezen wat je daar doet!
    Heb je daar al wat aan de haak geslagen?
    Als je weer richting Nederland gaat, dan mag
    je wel 1 van je Duitse of Engelse vriendinnen
    voor me meenemen naar Groenlo opzich...
    we zoeken bij ons thuis namelijk nog een au-pair ;)
    Wanneer ben je weer in Nederland te vinden dan?

    Ik spreek je nog wel!
    have fun daar.

    Groeten!

  • 09 Oktober 2012 - 23:49

    Berry:

    Zo, dat zijn ervaringen ! En volgens mij ga jij ook (partime) bij Abercrombie werken !In Lv is nog ruimte voor een dependence van A !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chelsea

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2013

PHOTOS

01 Mei 2013

Safe the best for the last

14 Februari 2013

STARBUCKS

14 December 2012

MUMFORD AND SONS AND SISTERS AND FRIENDS

25 November 2012

Prins Harry, Kate Moss & Gareth Malone
Lonneke

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 14709

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 30 Juni 2013

Heenreis

05 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: