Chelsea, het Gooi - Reisverslag uit Chelsea, Verenigd Koninkrijk van Lonneke Weerd - WaarBenJij.nu Chelsea, het Gooi - Reisverslag uit Chelsea, Verenigd Koninkrijk van Lonneke Weerd - WaarBenJij.nu

Chelsea, het Gooi

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

07 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Chelsea

Hallo lezers!
Hier alles goed, ik hoop met jullie ook! Ik begin meer te wennen en ook langzamerhand door te krijgen hoe chelsea in elkaar zit, haha.
Gisteren ben ik meegegaan met het wegbrengen van de kinderen naar school. Ze zitten alle drie op een privé school in chelsea, ongeveer een kwartiertje lopen van waar we wonen. Ze moeten nette uniformpjes aan en bijpassende haar elastiekjes, haarbandjes, sokjes, tasjes, noem maar op. Heel schattig en echt Brits, zoals je in films ook altijd ziet. De kids gingen op hun ´scooters´ (kleine stepjes, dat is heel gewoon daar, overal zie je kinderen in uniform die op stepjes door de straten scheuren). De school is echt prachtig, het zit onder een hele mooie kerk.
Het was hun eerste schooldag dus het was een hele happening, want de moeders en vaders hadden elkaar natuurlijk ook een tijd niet gezien. Haha het leek echt wel een film. (voor sappige details vraag mijn ouders, haha!). Chelsea is echt het Gooi in de Nederland maar dan erger. De huizen zijn ontzettend mooi (en duur!!) en er staan eigenlijk bijna alleen maar porches en audi's in de straten. Nog een leuk feitje, Hugh Grant (je weet wel, die hele knappe leuke acteur uit de Bridget Jones films) woont hier ook ergens. Hoop dat ik hem nog eens tegen het lijf loop, haha!

Ik ben die middag naar Wandsworth gegaan met de bus, wat een nog een heel gedoe was want het stelsel van openbaar vervoer is zo uitgebreid! Maar gelukkig zijn Londenaren lieve behulpzame mensen die je graag helpen met de weg en een praatje met je maken, heel gezellig dus, je bent eigenlijk nooit alleen. In Wandsworth ben ik naar een school geweest. Het was een mooie en volgens mij erg goede school. Wederom aardige mensen en ik werd meegenomen voor een adviesgesprek. Toen mijn wensen waren besproken, werd ik doorverwezen naar een assessor en daar moest ik een grammatica test doen, een mondelinge test doen en een opstel schrijven. Aan de hand daarvan werd mijn niveau bepaald. Ik dacht; yes, ik kan aan de slag!! Maar helaas, alle klassen met mijn level zitten vol. Ik kan pas in januari instromen. De tijd die ik moet overbruggen ga ik invullen met lessen bij het Chelsea College, twee straten hier verderop. Ik weet nog niet precies wat ik daar wil volgen. Engels bieden ze slechts op een laag niveau aan en de koorlessen (wat me ook erg leuk leek) zijn niet op het goede tijdstip! Best lastig dus nog, wellicht dat ik Spaans ga volgen. Na het weekend ga ik weer verder kijken.
Zaterdag ga ik auditie doen op een muziekschool midden in de stad. Ik moet nog even uitzoeken hoe ik daar kom, maar ik ben de hele dag vrij zaterdag dus ik ga op tijd weg, dan kan ik nog een paar keer verkeerd reizen haha! Na mijn auditie ga ik lunchen met een Frans meisje dat ik via internet heb leren kennen en als er nog tijd is, gaan we na afloop even de stad in voor het nodige shopvermaak. Zaterdag avond zijn er plannen om met 9 Nederlandse meisjes (waarvan ik er één ontmoet heb woensdagavond) wat te gaan drinken in de stad, lijkt me erg leuk!
Voor nu moet ik stoppen, het is vrijdag en de school is zo uit, dus ik moet de kids oppikken.

Jullie horen weer van me!
Liefs Lonneke

  • 07 September 2012 - 13:54

    Nelleke:

    hoi hoi,

    lekker gelezen vanachter mijn bureau. Superleuk allemaal.
    wat een belevenis. Hoop dat het lukt met school!

    xxxx
    mam

  • 07 September 2012 - 19:45

    Annejet:

    Hoi sis!

    Leuk om te lezen. Zal je even een mailtje sturen straks. Duim eventjes voor me zo, hoor vanavond of ik een kamer heb! En natuurlijk veel succes met de auditie morgen, maar dat komt vast goed!

    XX Enjoy

  • 08 September 2012 - 20:32

    Pieter Van Der Weerd:

    Hoi

    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daar in Londen, dat is weer eens wat anders dan het leven in de achterhoek.
    Spaans leuk, Paul praat ook een beetje spaans
    Ik blijf je volgen.

    have fun

    Pieter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chelsea

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2013

PHOTOS

01 Mei 2013

Safe the best for the last

14 Februari 2013

STARBUCKS

14 December 2012

MUMFORD AND SONS AND SISTERS AND FRIENDS

25 November 2012

Prins Harry, Kate Moss & Gareth Malone
Lonneke

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 14698

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 30 Juni 2013

Heenreis

05 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: